Kan være grafikk av tekst

NDF MØRE OG ROMSDAL

STOREVÅGEN 75, 6020 ÅLESUND

STIFTET 24. MAI 1924

Seniorgruppa Beitostølen tur 22.-25.8.2019

Seniorgruppa har bestemt seg for tur til Beitostølen. Torsdag vi leide to 7 seter bilen VW Caddy. Det var 11 personer som deltok turen. Sjåfør var Harald og Johan som kjørte via Ørsta og hentet paret i Ørsta og kjørte til Stryn for en liten rastepause deretter kjørte vi til Lom for å ta en kaffepause og spasere litt rundt. Da kjørte vi rett til Beitostølen og innlosjerte rommet til alle. Så vi spiste middag på hotellets restaurant. Vi pratet og slapper av på hotellets lobby før vi legger oss sene kvelden. Fredag morgen tok vi frokost og etterpå sprader vi rundt Beitostølen i forskjellige butikker og noen handler inn diverse ting. Utpå ettermiddagen drog vi til Bygdin og ser på hotell, rutebåten før vi dro videre til Gjende. Vi parkere bilen og tok litt lunsj på kaia kiosken. Så vi steg om bord «Kåre Johan». Båten er nybygd fra Ålesund som trafikkeres Gjendesheim til Gjendebu med mellomstasjon Memurubu. En herlig tur med koselige prat omborden tur og retur på ca 2 timer. Så drog vi tilbake til hotellet og tok en nydelig bufeet. Og ellers slapper vi av også på hotellet lobby. Lørdag morgen tok vi frokost før vi drog til Fagernes og besøkte Folkemuseum. Vi traff hyggelige par som bor nærheten og var med oss i museum. Fikk mye interessant historie god forklart paret som var med oss. Vi tok lunsj på museet før vi drog opp Norges høyeste flyplass Leirin. Da var det også åpen dag for seilfly som vi så på. Da vi drog tilbake hotellet fikk vi slappe av før vi tok middag sammen med paret til hyggelige kveldsstund utover sene kvelden. Da søndag opprant spiste vi frokost før vi drar hjemover samme veien tilbake vi stoppet Lom igjen og handler inn det velkjente bakeriet Schakhenda og noen handler forskjellige ting. Så drog vi videre inn Stryn etter vi skulle innom Nasjonale isbre muset kafe, men viser at kafeen er privat utleid, så vi dro dit Stryn og tok vi middag. Siste strekning kjørte vi hjemover til hver sitt. Alt i alt var det topp tur og alle koser seg, er fornøyd turen.